.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اختصاصی شمال نیوز ؛
لطفاً فقط رفتارها را تنبیه کنید!
تفاوت برخوردهای رهبری معظم انقلاب با دیگران در برخورد با متخلفان سیاسی و یا اجرائی و غیره دقیقاً به همین موضوع مربوط می شود که معظم له خیلی آسان با تخلفات و نارسائی های احتمالی مدیران برخورد کرده و کارها را با قوت ادامه می دهند، اما متاسفانه ...
لطفاً فقط رفتارها را تنبیه کنید!


اختصاصی شمال نیوز
: یکی از عادت های ناپسندی که جامعه ما را می آزارد و با فرهنگ ناب اسلامی ما سنخیتی ندارد، اتخاذ روش سیاه و سفید، صفر و صد و یا همان همه یا هیچ است که طی آن ما دچار افراط و تفریطی زیانبخش شده و غالباً دچار اشتباهات فاحش و نابخشودنی می شویم و احتمالاً با اتخاذ سیاستهای تندروانه و یا انجام قضاوتهای غیرمنصفانه از عدالت خارج شده و گاهی زمینه های ظلم به دیگران را فراهم می آوریم.

ما باید از پلیس های راهنمائی و داوران مسابقات ورزشی بیآموزیم که بجای تنبیه و تحقیر و توهین به شخصیت شهروندانی که مرتکب تخلفات میدانی می شوند، تنها و تنها رفتارهای متخلفانه آنها را طبق تعاریف قانونی تنبیه و جریمه می کنند و کف و سقف این جریمه ها نیز به تناسب تعدد و یا غلظت و همزمانی تخلفات، در قانون تعریف شده و دقیقاً بر همان اساس تعیین می گردند!

همین قانون در نظام آموزشی نیز دیده می شود و هر محصلی در درسی تجدید و مشروط خواهد شد که در همان درس عملکرد مناسبی نداشته است و برای مشروطیت ترم و یا اخراج از محیط آموزشی نیز ضوابط قانونی واضحی وجود دارد که تا کسی سلیقه های فردی اش را اعمال نکند.

در جریان عزل محترمانه و یا استعفای مصرانه وزیر محترم اطلاعات که با موافقت رئیس جمهور و مخالفت رهبر معظم انقلاب و بازگشت مقتدرانه ایشان به وزارت مواجه گردید، ما شاهد زوایای مختلف نگاه به این مسئله بوده ایم که برخی افراطی، برخی تفریطی و برخی هم منصفانه و منطقی بوده اند.

افراطی ها با استناد به چند مورد اختلاف نظر، در تکاپوی اثبات ادعاهای همیشگی خویش مبنی بر وجود تضادهای کامل دیدگاهی رئیس جمهور با رهبری عزیز بوده اند و تفریطی ها با بی ملاطفتی های غیر منتظره، همه چیز را انکار کرده و حتی به این مسئله مهم نپرداخته اند و اما منصف ها ضمن تجلیل از نقش رهبری معظم، رئیس جمهور را به اعتبار روحیه و پیشینه نگرش ولائی به پذیرش حکم حکومتی معظم له ترغیب کرده و خواهان پایان دادن به تاخیر ایشان در لبیک گوئی به مقام عظمای ولایت شده اند.

تفاوت برخوردهای رهبری معظم انقلاب با دیگران در برخورد با متخلفان سیاسی و یا اجرائی و غیره دقیقاً به همین موضوع مربوط می شود که معظم له خیلی آسان با تخلفات و نارسائی های احتمالی مدیران برخورد کرده و کارها را با قوت ادامه می دهند، اما متاسفانه خیلی های دیگر با دیدن برخی تخلفات و نارسائی ها، می خواهند همه چیز را تمام کرده و فرد متخلف را از حیز انتفاع خارج کرده و اصطلاحاً کار را یکسره کنند!

بخاطر همین تندمزاجی ها و یا تساهلات و تسامحات عده ای قادر به درک مواضع و نوع مدیریت رهبری عزیز نبوده و دچار ذهنیتهای متورم شده و نمی توانند همراهی جامع و مانع با معظم له را تجربه کنند!

در تحلیل و آنالیز مدیریت رهبر معظم، برخوردهای روش مند، قانون مند و هدفمند بوضوح قابل رویت است، چرا که ایشان ضمن حفظ روند حمایتی از قوای تحت امر، هرگز از دو عنصر و کارکرد اساسی رهبری یعنی هدایت و نظارت غافل نبوده و بدون مداخله، روند اصلاح گرانه خویش را استمرار می دهند تا خیال مردم از بابت برخی حرکتهای نامانوس و یا التهاب آفرین راحت باشد.

مخالفت با نصب آقای مشائی بعنوان معاون اول رئیس جمهور، مخالفت با موازی کاری در وزارت خارجه، عدم ملاقات با سران شرکت کننده در جشن نوروز، مخالفت با عزل وزیر اطلاعات، مدیریت بر جریان اختلاف انگیز شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، مدیریت جریان فتنه 88 و دهها گزینه دیگر از نمودهای بارز رهبری داهیانه معظم له در سالهای اخیر بوده که در قبال حمایتهای مستمری است که ایشان از دولت و قوه مجریه و شخص رئیس جمهور بعمل آورده و می آورد و این حمایت بحدی است که ضمن همراه نگه داشتن افکار عمومی، گاهی قوای دیگر مخصوصاً قوه مقننه ملزم به کنار کشیدن از مواضع اختلافی خویش و شاید هم ابراز ناخوشایندی از شرایطی است که غالباً به نفع دولت پایان می یابد!

اشکال اساسی دیگران این است که مدیریت جامع ندارند و نگاههایشان محبوس تفکرات جناحی است و بجای راهگشایی، سدسازند و فهم و احساس قشنگی از تعامل و تحمل مخالف نداشته و انحصارطلبانه و تمامیت خواهانه عمل می کنند.

تردید نباید کرد که تیم اجرائی نیز مثل همه تیم ها جایزالخطاست و مشخصاً در زمینه های فرمانبری مطلق از رهبری معظم دارای خطاهای استراتژیک است، ولی نباید با بزرگ نمائی و یا خدای نکرده سیاه نمایی، یک کلاغ، چهل کلاغ کرد و در حالیکه هنوز زمینه همکاری و همدلی فراهم است، بذر ناامیدی افشاند و فضای جامعه را در سالی که به جهاد اقتصادی نامگذاری شده، مسموم کرد!

به هرحال گاهی اوقات فرد خطاکار، جریمه فردی می شود و گاهی هم به جریمه تیمی منجر می گردد، ولی از سهم نود دقیقه ای هیچ تیمی کاسته نمی شود و از طرفی فرهنگ دینی ما برای ابلاغ یکی از عیوب، بیان خوبی ها را در اولویت گذاشته و از یکسویه نگری می پرهیزند و ما هم باید یاد بگیریم که به هنگام انتقاد، چشممان را بر روی تمام خوبی ها نبندیم و بیرحمانه نتازیم!

دولت دهم علیرغم چند مورد اشتباه ، اما پیشینه تبعیتی بسیار خوبی دارد و ما بایستی همه چیز را در کنار هم دیده تا از انصاف خارج نشویم و در این باره، منش محرومیت نوازی، افزایش نوآوری و تولید، گسترش فناوری و ترجیحاً راه اندازی مجدد تکنولوژی هسته ای و اتخاذ سیاست های شجاعانه در قبال استکبار جهانی، اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، اجرای سهمیه بندی سوخت و دهها اقدام شجاعانه دیگر که همه از توفیقات تیم مدیریت اجرائی نظام اند را همواره بیاد آوریم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.113 seconds.